Przeładunki w Porcie Morskim Darłowo w latach 1986, 1988 - 1992, 2000 - 2017
Zestawienie przeładunków w Porcie Morskim Darłowo w 2018 roku
Zestawienie przeładunków w Porcie Morskim Darłowo w 2019 roku
Podsumowanie ilości przeładunków w Porcie Handlowym Darłowo w 2015r - 344.029 ton towarów (167 statków), w tym:
Wielkości przeładunków wg. asortymentu:
Takich obrotów jeszcze tu nie było. Choć do końca roku jeszcze kilkanaście dni to już wiadomo, że w darłowskim porcie padł rekord. I to nie jeden.
Pierwszy to rekord przeładunków. W 2015 roku przeładowano tu 340 tysięcy ton towarów. To o 150 tysięcy ton więcej niż w najlepszym dotychczas 2013 roku - mówił Waldemar Śmigielski, dyrektor Zarządu Portu w Darłowie.
- Ten rekordowy wynik zawdzięczamy kontraktowi na przewóz kamieni i kruszyw ze Skandynawii na wielką inwestycję, którą prowadził Urząd Morski w Słupsku - ochrona brzegów morskich od Jarosławca do Rowów. Natomiast pozostała część to są towary typowo rolne - nawozy sztuczne, wapno i zboże - dodał dyrektor Śmigielski.
W 2015 roku darłowski port odwiedziła także rekordowa liczba statków handlowych - ponad 160 i rekordowa liczba jachtów - ponad 600. Zdaniem Waldemara Śmigielskiego nie byłoby to możliwe bez inwestycji.
- To w tym roku właśnie został oddany nowy basen rybacki na siedemdziesiąt miejsc postojowych, trzy nowe hale magazynowe i cała infrastruktura wokół nowego basenu dla rybaków, czyli prysznice, toalety, nowe nabrzeża, nowe odbojnice. To są elementy składające się na sukces portu Darłowo - podkreślił Waldemar Śmigielski.
Łącznie na rozwój darłowskiego portu lokalny samorząd przeznaczył w ostatnich latach niemal 100 milionów złotych. Znaczna część środków to pieniądze unijne.
A. Popławska/PK
W 2015 roku przeładowano tu 340 tysięcy ton towarów. To o 150 tysięcy ton więcej niż w najlepszym dotychczas 2013 roku - mówi Waldemar Śmigielski, dyrektor Zarzadu Portu w Darłowie:
W 2015 roku darłowski port odwiedziła także rekordowa liczba statków handlowych - ponad 160 i rekordowa liczba jachtów - ponad 600. Zdaniem Waldemara Śmigielskiego nie byłoby to możliwe bez inwestycji: